Najnowsze artykuły

Must-have z Kauflanda - te produkty musisz...

Zakupy to czasem niezła jazda bez trzymanki, prawda? Szczególnie gdy mamy zamiar wstąpić do miejsca, gdzie wszystko mamy pod ręką jak w bajce! W...

Czytaj Więcej

Dyskonty, supermarkety a hipermarkety

Osoby, które mieszkają w dużych miastach niemal każdego dnia muszą sprzątać sprzed drzwi swoich mieszkań gazetki reklamowe, Dzięki nim możemy wśród mnóstwa ofert wybrać produkty, których cena jest dla nas najbardziej atrakcyjna. Na szukaniu promocji możemy stracić mnóstwo czasu, warto sobie kategoryzować sklepy, których oferta pod względem ceny jest dla nas najbardziej atrakcyjna. Zobaczmy, jakie są propozycje poszczególnych sklepów w zależności od tego, jaką powierzchnię sklepową zajmują.

Czym różni się dyskont od hipermarketu?

Jest kilka czynników, które różnią dyskonty, supermarkety i hipermarkety. Na pewno jednym z kluczowych jest powierzchnia, którą zajmują. Tendencje w tym zakresie zaczęły kształtować się bardzo wyraźnie w minionej dekadzie. Nie znajdziemy dokładnej definicji odnoszącej się do wielkości danego marketu, utarło się jednak, że oceniając poszczególne z nich pod uwagę bierze się właśnie powierzchnię. Z całej trójki najmniejszą powierzchnię zajmują dyskonty. Do rzadkości należą dyskonty, których powierzchnia jest niemal taka sama jak supermarketów. Do najbardziej popularnych dyskontów działających w naszym kraju bez wątpienia należy Lidl oraz Biedronka.

Supermarkety różnią się od dyskontów nie tylko większą powierzchnią, ale także tym, że jest ona odmiennie zagospodarowana. Umownie przyjęło się określać supermarketami te sklepy, których powierzchnia wynosi maksymalnie 2 500 metrów kwadratowych. Spośród całej trójki największe są oczywiście hipermarkety. Bardzo często tak duży metraż sprawia, że lokalizowane są one na peryferiach miast. Z reguły w takich miejscach powstają nie tylko hipermarkety, ale także szereg innych sklepów. Cały kompleks, na który składa się mnóstwo sklepów, naziemne i podziemne parkingi to centra zakupowe często określane mianem galerii handlowej. Mianem hipermarketów określa się sklepy, których powierzchnia jest większa nić 2 500 metrów kwadratowych.

Rozmieszczenie towarów

Jeśli wybierzemy się w mury poszczególnych rodzajów sklepów bez trudu zauważymy dzielące je różnice.  Dyskonty to sklepy, w których typowe rozmieszczenie produktów pojedynczo czy na półkach zbytnio nie rzuca się w oczy. Tanie sklepy mocno redukują koszty, przygotujmy się więc na to, że w dyskontach po większość produktów nie musimy sięgać na półki. W opakowaniach zbiorczych jest ich znacznie więcej. Charakterystycznym obrazkiem w dyskontach jest również towar, który wywożony jest z magazyny na paletach. Bardziej znany nam obrazek spotkamy w supermarketach i hipermarketach. Większość produktów jest poustawianych na półkach. W dużych marketach bardzo często spotkamy promocje produktów, które mają formę prezentacji lub (to artykuły spożywcze) lub degustacji.

Jakie produkty kupimy?

Oferta produktowa dyskontów jest dość ograniczona. Niewiele jest w nich produktów od krajowych producentów, niewiele jest także międzynarodowych marek. Wiele produktów sprzedawanych jest w nich pod marką własną. W supermarketach kupimy nie tylko artykuły spożywcze, ale także przemysłowe. Sprawdź co słychać w kafeteria Lidl