Najnowsze artykuły

Must-have z Kauflanda - te produkty musisz...

Zakupy to czasem niezła jazda bez trzymanki, prawda? Szczególnie gdy mamy zamiar wstąpić do miejsca, gdzie wszystko mamy pod ręką jak w bajce! W...

Czytaj Więcej

Zakupy z gazetek. Milionowe nakłady. A co jeśli towaru nie ma na półce?

Każdy z nas czasem robi zakupy więc sklepy i ich gazetki mają miliony czytelników. Często to właśnie te gazetki sprawiają, żę w danym sklepie robimy zakupy. Każdego dnia może trafić nawet kilka takich gazetek. Jak jednak pokazują badania od kilku lat Polacy cenią sobie również wersje cyfrowe takich gazetek. Przeprowadzone badania daję nam wynik, który pokazuje, że średnio pojawia się nawet 14 gazetek. Oznacza to, że jesteśmy obrzucani informacjami reklamowymi praktycznie z każdej strony. Jednocześnie jednak te same badania pokazują, że blisko 75% naszych rodaków robi zakupy w oparciu o ofertę gazetek promocyjnych. Wiele osób decyduje się również na to, by porównać oferty z różnych gazetek.

Sieci handlowe zdają sobie z tego sprawę i dlatego mocno pracują nad swoimi gazetkami, chcą by były jak najbardziej atrakcyjne wizualnie, by potencjalnego klienta były w stanie przyciągnąć. Widać również, że z roku na rok rośnie zainteresowanie jeśli chodzi o ich wersje cyfrowe. Na stronach, gdzie takie gazetki się pojawiają liczba użytkowników to nawet kilkaset tysięcy osób. To wyraźnie pokazuje, że wiele osób szuka informacji o promocjach i gazetkach właśnie w sieci.

Warto zauważyć jednak, że specyfika papierowych i internetowych gazetek jest odmienna. Oferty dostępne na stronach internetowych i przez aplikację wymagają bardziej świadomego i aktywnego działania przez klienta niż gdy ma w rękach papierową gazetkę. Kanały elektroniczne mimo tego rosną, ale nie oznacza to, że gazetki papierowe są zagrożone. Zainteresowanie elektroniczną formą potwierdzają również sklepy, które podkreślają, że na stronach internetowych najczęściej odwiedzana zakładka to właśnie ta, gdzie znajdują się oferty promocyjne i gazetki.

Po co sieci gazetka?

Tak duża popularność gazetek sprawia, żę w naszym kraju to właśnie przez takie gazetki w jakieś mierze następuje budowanie wizerunku przez daną sieć handlową. To jak gazetka jest wydana możę wpływać na wizerunek sieci. Sklep perfumeryjny czy delikatesy wydane na szarym papierze wzbudzą konsternację klientów, chyba że chciałoby się np. podkreślić ekologiczne działania firmy. W rzeczywistości jest wiele czynników, które będą decydować o tym jak gazetka powinna się prezentować i firmy o tym powinny pamiętać, gdy je przygotowują.

W przypadku wyboru formy elektronicznej trzeba będzie również zadbać o to w jaki sposób taka gazetka będzie docierała do klientów. Najczęściej po prostu dochodzi do sytuacji, w której gazetka jest publikowana na stronie internetowej danej sieci, ewentualnie stosuje się również aplikacje, które należą do danego sklepu, albo wykorzystuje się aplikacje, które gromadzą gazetki z różnych sieci i dany sklep również może się ze swoją gazetką w takiej aplikacji pojawić. Te rozwiązania dostępne obecnie są zróżnicowane a formy promowania gazetek reklamowych ciągle się zmieniają. Dzięki temu zdecydowanie łatwiej docierać do klientów, którym zależy na tym, by z ofertami z gazetki się zapoznać, by z najlepszych skorzystać.